2024. június 13., csütörtök

06.13 Kalandra fel!

Üdv minden régi és új olvasónak, újra jelentkezem! Új év, új túra, új kaland - a szó szoros érelmében. De előtte egy kis visszatekintés.

Igazság szerint valahol akkor kellene kezdenem, amikor tavaly hazaértünk Olaszországból, Vercelliből. Ugyanis kb. akkor kezdtem a tervezését a 2024. éves túránknak. Az útvonalhoz nem nagyon kell nyúlni, az adott - gondolhatja a minket (engem 😊) nem ismerő olvasó: csak a Via Francigena-t kell követni észak felé egészen Lausanne-ig (Svájc), ott balra fordulunk és meg sem állunk Genfig. Egy hétig a Genfi tó partján, gyönyörű kilátás, víz, hegyek. És sok-sok lakott terület és igazi svájci szállás árak. És jött a kisördög: nem lehetne másképpen? Elébe szaladva az eseményeknek: de, lehet (remélem).

Alapos kutakodás után találtam egy útvonalat, ami olyan 40 km-rel rövidebb, és cserébe 'csak' 1500 méterrel több a szintemelkedés. Ebből már lehet sejteni, hogy kicsit tovább maradunk az Alpokban, merthogy azon keresztül rövidítjük le az utat. És amit találtam, az a Tour du Mont Blanc: 170 km és 7-10 nap alatt körbe lehet járni a Mont Blanc tömbjét, 3 országot is érintve (Franciaország, Olaszország, Svájc). Ennek mi távolságban a szűk felét tesszük meg. Egy nagyon korrekt oldalon keresztül (www.montourdumontblanc.com) lehet az opciós útvonalak között választani és le lehet foglalni a szállásokat is. Kicsit meglepett, mikor októberben arra lettem figyelmes, hogy az oldalon megjelent a figyelmeztetés, hogy a 2024-es nyári idényre a foglalásokat 2023. november 1-től (!!!) lehet leadni. Nem hittem el rögtön, így november 3-án már nem minden helyen tudtam oda foglalni, ahova szerettem volna, mert már nem volt hely. De azért sikerült mind a hat helyen a foglalás, igaz, helyenként svájci áron. De hát végül is Svájcban (is) leszünk, nem?

A többi már ment a megszokott rend szerint: az útvonal felosztása szakaszokra, a 'maradék' 15 napra a szállások lefoglalása, repjegyek megvétele. Itt megint történt egy kis kavarodás: amikor a repjegyet foglaltam, nem volt Milánóba reggeli járat az indulási napunkon. Sebaj, elrepülünk Bolognába, a tavaly látott szupergyors expresszel tovább megyünk Milánóba, onnan szintén vonattal a végcélhoz, Vercellibe. Idejében foglaltunk, árban alig volt több ez a megoldás a közvetlen milánói járatnál. Csak egy dologgal nem számoltunk: az olasz szakszervezetekkel.

Így, indulás előtt pár nappal már minden foglalás, jegy rendben volt, egy kivétellel: a Milánó-Vercelli közötti vonatjegyet még nem vettem meg. Ezen tegnap este akartam változtatni, ne kelljen az átszállásnál még ezzel foglalkoznunk. A jegy foglaló alkalmazást nézegettem a sikeres vásárlás után (hol találom majd meg a jegyet, ott van-e az expressz jegy is) és egy menüpont tűnt fel. Az volt a neve, hogy Sztrájkok időpontja. Kiemelt helyen volt, rögtön a Jegyek menüpont után. Kíváncsiságból rányomtam, és ezután  hajnal háromig nem aludtam: egyetlen esemény volt alatta, miszerint június 16-án, vasárnap 3:00 órától másnap hajnali  2:00-ig sztrájkol az olasz vasút. Mi Budapestről június 16-án reggel indulunk. Bele a sztrájk közelébe. Hidegzuhany.

Nem mesélem el a felismerést követő órákat, csak a végeredményt: jelenleg a vonatjegyek mellett birtokosai vagyunk két buszjegynek is a Bologna-Santhia útvonalon. Ez ugyan nem Vercelli, de csak 25 km van a két település között. Bár még most sem tudom, hogy ezt a távot hogy hidaljuk át. De a (Vercelli) szállásadónktól van egy nevünk és egy telefonszámunk, ami elvileg egy taxisnál szól. Végszükség esetére.

Az már csak hab a tortán, hogy valahogy tervezéskor átsiklottam azon az apró problémán, hogy a hegyekben nem csak télen van hó, és bizony 2400-2700 méterrel a tengerszint felett nem olvad olyan gyorsan. Napok óta rendszeresen ellenőrzöm a hóréteg vastagságát a Szent Bernát hágónál, jelentem egészen jól halad az olvadás.  

Szóval indulás előtt 60 órával itt tartunk. Még egy lépést sem tettünk, de már megkezdődtek a kalandok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése