2024. július 6., szombat

07.06 Vizes befutó

Jelentem, ma 13:00 magasságában elértük a kitűzött célt, megérkeztünk a genfi Notre-Dame katedrálishoz!

2024. július 5., péntek

2024. július 4., csütörtök

07.04 Ez már nyaralás

Erika cimben idézett szavaihoz ("Ez már nyaralás") szinte nincs mit hozzátenni. Legfeljebb néhány képeslapot a mai nap terméséből.

07.03 Búcsú a hegyektől

Ma könnyes - na jó, inkább izzadságos - búcsút vettünk a hegyektől. Sok-sok nap után megint sík terepen megyünk. A hátralevő 3 (!!!) napban az emelkedés a mainak kb a fele. Ezért aztán ma beleadtunk mindent.

2024. július 2., kedd

07.02 Gyenge voltam

A mai szakasz volt az, amelyik annyi verzióval rendelkezett, mint égen a csillag. Ami biztos volt, hogy 1877 méter magasról indulunk és 1000 méteren végzünk. De a kettő között a pillanatnyi időjárás, kedv, erő alapján terveztem dönteni.

2024. július 1., hétfő

2024. június 30., vasárnap

06.30 Az alternatív út alternatívája

A Via Francigenát 3-4 napja hagytuk ott a TMB-ért, és most egy napra a TMB-hez is hűtlenek lettünk. Az ok egyszerű: már a tervezésnél is éreztem, hogy még egy tegnapi nap már sok lenne. Illetve szerettem volna megnézni egy izgalmas vízesést. A terv részben megvalósult.

2024. június 29., szombat

06.29 Elfáradtunk

A mai napi feladat roppant egyszerű volt: felsétálunk a hegyi büféhez, iszunk egy kávét, majd a túloldalon lesétálunk. Így is történt. Apróság, hogy a fel az 800, a le az 950 métert jelentett.

2024. június 28., péntek

06.28 Folytatjuk!

A tegnapi pihi jól esett, de ha el akarunk jutni Genfig, akkor menni kell! Szóval ma folytatódnak a kalandjaink.

2024. június 27., csütörtök

Pihenőnap - de most tényleg

Tegnap már írtam, hogy programváltozás van, mert az a hágó nem járható a hó miatt, amerre ma mentünk volna tovább. Így ma csak néhány eszembe jutó dologról lesz szó.

2024. június 26., szerda

06.26 Premier

Kezdjük a végén: a tengerszint felett 2473 méter (és még további két emelet) magasan, a Hospice du Grand-Saint-Bernard szállás St. Nicolas termében ("itt a legjobb a wifi") ücsörgünk Erikával, frissen fürödve, melegen felöltözve. Sajnos egy szandi-zokni kombó is becsúszott, ezért mindenkitől bocsánatot kérek. A radiátor meleg, kint pedig zuhog az eső. A premier sikerült.

2024. június 25., kedd

06.25 Főpróba

Az idei túránkon az igazi kihívás nem a távolság lesz, hanem a szintkülönbség. Mondjuk ez érthető, mégiscsak az Alpokon kell átkelnünk.

2024. június 24., hétfő

06.24 Szinte már pihenőnap

Tegnap nem mertem leírni a pihenőnap szót, nehogy elkiabáljam. De a taktika bevállt: csak fél napot mentünk, a táv se volt vészes és nagyon jó volt az út, szinte végig a hegyoldalban - a szokásos képeslap effektus.

2024. június 23., vasárnap

06.23 Csendes nap

Jelentem, ma semmi nem történt. Csak gyalogoltunk, közben emelkedtünk ill. ereszkedtünk 450 métert. Nem kaptunk ingyen ebédet és nem gondoltam csúnyákat az útvonal karbantartóiról.

2024. június 22., szombat

06.22 Pihenőnap - ahogy azt elképzeltem

Amikor még a tervező asztalon összeraktam a napi távokat, azt gondoltam, szűk egy hét után egy alig 14 kilométeres nap szinte már pihenő lesz. Igaz, 660 m szintemelkedés, de az még nem vészes. Az élet, mint már annyiszor, fő mókamesterként másképpen döntött.

2024. június 21., péntek

06.21 Eső 2, avagy eső a négyzeten

Ma is esett. Ha a tegnapihoz viszonyítjuk, akkor eső a négyzeten. Ráadásul rosszul jött ki az ütemezés is.

2024. június 20., csütörtök

06.20 Az első eső

Ígéret szép szó, és a természet meg is tartotta: ma esett. Egész napunkat ehhez kellett igazítanunk.

2024. június 19., szerda

06.19 3. nap

Régebben volt egy mumusom, a harmadik nap. Mindig nagyon kiszívta az emberből az energiát, nehéz volt mit kezdeni vele. A mai nap messze nem volt ennyire durva, de nagyon vártuk már a célba érkezést.

2024. június 18., kedd

06.18 Hegyek

Na jó, igazából csak dombok, abból sem a legnagyobbak, de a tegnapi síkság után ezek már hegyeknek tűnnek. A nap híre mégsem ez, hanem az, hogy elolvadt a hó!

2024. június 17., hétfő

06.17 Újra a rizsföldek között

Az első napunkon ott folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk, többféle értelemben is: ugyanott készült egy szelfi, ahol tavaly az utolsó, hátizsák nélkül mentünk és ugyanúgy csak rizsföldeket láttunk egész nap. Csak a távolság volt "kicsit" több. Egyébként elég monoton nap volt.

2024. június 16., vasárnap

06.16 0. nap, utazás

Csak egy rövid helyzetjelentés: minden előzetes izgalom és a sztrájk ellenére az eredeti terv szerint tudtunk haladni. Illetve csak majdnem: 6 percet késett a Vercellibe tartó vonat. Megpróbálom magam túltenni rajta. 😀
Holnap reggel indulunk.

2024. június 13., csütörtök

06.13 Kalandra fel!

Üdv minden régi és új olvasónak, újra jelentkezem! Új év, új túra, új kaland - a szó szoros érelmében. De előtte egy kis visszatekintés.